آلية فحص الشكاوي

 

من منطلق سعي الكلية إلي الإرتقاء والتطور يسعدنا إستقبال الشكاوي من كافة أطراف مجتمع العلاج الطبيعي (أ.هـ.ت, هـ.م, الإداريين, طلاب, خريجين, مرضي) وذلك من خلال التالي:-

 

اساليب تلقي الشكاوي

الفترة الزمنية للرد علي الشكاوي

1: صناديق الشكاوي داخل الكلية :

    أ‌- أمام مدرج ( ج )

  ب‌- رعاية الشباب

  ت‌- مكتب العميد

  ث‌- وكيل الكلية لشئون الطلاب

أسبوع

2: من خلال مكتب رؤساء الاقسام العلمية

الرد المباشر او خلال 72 ساعة في حالة رفع الشكاوي الي إدارة الكلية

3: من خلال إجتماعات الريادة

الرد المباشر او خلا ل 72 ساعة في حالة رفع الشكاوي الي إدارة الكلية

4:الموقع الإلكتروني

pt.cu.edu.eg

72 ساعة

5:البريد الإلكتروني للوحدة

qau@pt.cu.edu.eg

72 ساعة

 

المسئول عن تنفيذ الآلية:

لجنة فحص الشكاوي والمقترحات بوحدة ضمان الجودة.

 

تنبيه هام :-

  •   لن يلتفت إلى الشكاوى مجهولة المصدر (مع العلم بأنه يتم الحفاظ علي سرية المٌرسل).

  •   يراعى كتابة بيانات اتصال صاحب الشكوى( رقم تليفون أرضي – بريد إلكتروني) وذلك لسرعة التواصل بين أعضاء اللجنة وصاحب الشكوى.

  •   إذا لم يتيسر لصاحب الشكوى تقديم شكواه بنفسه يمكن له وضعها في أحد الصناديق الموجودة بالكلية.

  •      يمكن لصاحب الشكوى الاتصال بأعضاء اللجنة على البريد الإلكتروني للوحدة.

Complaints Examination Mechanism

 

Based on the faculty aim to upgrade and develop, we are pleased to receive complaints from all parties to the physiotherapy community (Academic staff, Assistive academic staff, administrators, students, graduates, patients) through the following:

 

Complaints Methods

Time period for responding to complaints

1: Complaint boxes within the college:

A – In front of lecture hall (C)

B – Youth Care office

C. Dean’s Office

D- Vice Dean for Student Affairs

week

2: Through the Office of Heads of Scientific Departments

Direct response or within 72 hours in case of complaints to the college administration

3: Through students regular Meetings

Direct response or within 72 hours in case of raising complaints to the college administration

4: Website

pt.cu.edu.eg

72 hours

5: Unit Email

qau@pt.cu.edu.eg

72 hours

Responsible for the implementation of the mechanism:

Complaints and Suggestions Examination Committee at the Quality Assurance Unit.

 

Important Notice: –

  • Anonymous complaints will not be heeded (knowing that the sender is kept confidential).

  • The complainant’s contact details (landline phone number – e-mail) are written to speed up communication between the members of the Committee and the complainant.

  • If the complainant cannot submit his complaint himself, he can put it in one of the boxes located in the college.

  • The complainant can contact the members of the Committee at the Unit’s e-mail.